
Case - Ledelse i hverdagen
Udvikling af et stærkt samarbejde mellem staben og driften i Job & Velfærd, Horsens Kommune
I Job og Velfærd i Horsens Kommune ønskede staben at styrke samarbejdet – både internt og med de driftsafdelinger, den understøtter. Udviklingsforløbet blev sat i gang for at skabe et fælles sprog for samarbejde og tydeliggøre stabens rolle i organisationen og i relationen til det omkringliggende samfund.
Opgaven
At understøtte staben i at
Skærpe rollen som faciliterende
samarbejdspartner og understøtter af driften
Forbedre koordinering og kommunikation med kolleger og ledelse på tværs af organisationen
Styrke interne samarbejdsrelationer og tværgående samspil
Proces og samarbejde
360grader bidrog med oplæg, facilitering og øvelser med følgende formål:
At give viden om relationel koordinering som ramme og metode
for at kortlægge og drøfte samarbejdsrelationerAt bruge relationelle kort til at visualisere og tydeliggøre samarbejdsflader
At vise veje til at skabe tillid, hyppighed og klarhed i kommunikationen
At identificere potentialer ved at arbejde med en ledelsestilgang med blik for kurs, koordinering og commitment
Resultater & indsigt
Øget fælles forståelse for stabens rolle i forhold til driften
Bevidsthed om betydningen af stærke samarbejdsrelationer
Konkrete redskaber og metoder til at styrke koordinering og kommunikation – både i det daglige og på et mere systematisk plan
Testimonials
Det siger kunderne
Forløbet skabte en øget fælles forståelse for stabens rolle og opgave i samspillet med driften og gav os værktøjer, der har øget vores bevidsthed om, hvordan stærke samarbejdsrelationer understøtter bedre resultater for borgerne. Daniel og 360grader inspirerede os med konkrete idéer til, hvordan samarbejdet kan styrkes – både i hverdagen og på systematisk niveau.”
Søren Grotkær
Økonomi- og administrationschef, Job & Velfærd, Horsens Kommune
LinkedIn